meghaninamerika.reismee.nl

Aanmeldingspakket, Interview en Engelse Test

Hello!

Zoals ik in mijn vorige blog al zei , zou ik uitgebreid vertellen over het aanmeldingspakket , het interview en de Engelse test!

Nou zaterdags had ik mijn eerste officiele aanmelding gedaan en de volgende woensdag kwam dan het uitgebreide pakket! Ik had echt een pakket verwacht met 976 blaadjes ofzo, maar het viel allemaal reuze mee, het is wel nog steeds ontzettend veel werk, maar het zijn ongeveer 30 blaadjes ofzo! Er zijn 3 paginas die je zelf moet invullen, daar moet je gewoon je naam en adres etc invullen en hoe jij bent als persoon/ waarom je dit wilt gaan doen/ wat je denkt te gaan leren in the USA. Daarna zijn er 3 pagina's die jou ouders moeten invullen, weet niet helemaal precies wat daar in staat maar voornamelijk wie er te bereiken is in noodgevallen, of hun akkoord gaan met de voorwaaren etc. Dan zijn er 2blaadjes voor je school! Een blaadje moet worden ingevuld door je Engels leraar, die moet invullen hoe jou 'overall progress' is in Engels , en op wat voor manier er les word gegeven, het andere blaadje moet worden ingevuld door je Mentor, dat is eigenlijk gewoon of je problemen/absenties hebt enzo! Verder heb je dan ook nog het deel voor de huisarts! dat zijn wel veel blaadjes, ik heb ze niet helemaal doorgelezen maar gaat iig over welke inentingen je hebt gehad etcetera. Ook moet je een TBC-test laten doen, die heb ik a.s. maandag(27sept) en dan donderdag moet ik voor de uitslag ! Ook moet je Hepatitus A+B laten inenten, maar die heb ik al want ik ben al op een uitwisseling nar Turkije geweest! Verder moet je een brief schrijven naar jou toekomstige gastgezin en je ouders moeten ook een brief voor dat gastgezin schrijven! Als laatste moet je een fotocollage maken over jou leven eigenlijk,vrienden,familie,huisdieren,werk etc etc!

Dan de interviewbijeenkomst op 11 september, nouuuuu ik was zenuwachtig dat was echt niet normaal! Terwijl je er echt niet zenuwachtig voor hoeft te zijn want het stelt echt niks voor!
Dus 11september ik en papa richting Arnhem, begon al goed, langzaam rijdend verkeer! en ik ben dan zo iemand die meteen stresst, aangekomen in arnhem zijn we 9602 rondjes gereden en vervolgends nog steeds het Hotel niet gevonden, uiteindelijk TOCH gevonden, maar een inimini beetje te laat en kwam er al snel achter dat wij niet de enige waren die verdwaald waren! Eerst even een beetje rondgekeken of ik bekende zag, toen zag ik Eva, een meisje uit mijn Ak-klas , super toevallig wist niet dat zij ook ging, dus dat was wel leuk! Toen was het tijd om naar boven te gaan, Boven kregen we eerst een kleine introductie van wat er gaat gebeuren enzo! Daarna gingen de studenten naar beneden en bleven de ouders boven!
Beneden werden we soort van opgesplitst, 4 meiden gingen de test maken en 3 andere meiden die hadden eerst hun interview!

Nou die test is echt ZO simpel, je bent echt een smeagol als je hem moeilijk vind haha. Eerst krijg je een plaatje met een gezin erop, en de zoon ontbreekt dan ofzo, en dan denkt ieder gezinslid iets anders, bijvoorbeeld bij de vader staat zon plaatje van een jongen die op zijn klok kijkt, bij de oma dat de jongen aan het slapen is, en dan krijg je twaalf zinnen met bijvoorbeeld:' His watch was broken, maybe he missed his bus!' nou dan moet je dus de vader aankruisen haha! Daarna kreeg je 4 plaatjes met bijvoorbeeld 4 eenden, en dan zie je een moeder eend en een kleine eend, en dan op alle vier de plaatjes zwemt het kleine eendje ergens anders en dan is de zin:' The Littlest duck swims nearby his mother' nou eitje toch! Daarna wat invulteksten waar je uit vier woorden moet kiezen! het zijn 71 vragen en je doet er ong. een half uurtje over!

Daarna was het wachten tot ik me interview had, ik werd geinterviewd door Susanne van TA, maar eigenlijk zou ik worden geinterviewd door een van de 3 oudstudenten, maar om een of andere reden kreeg ik Susanne, waar ik heel blij mee was(: Eerst begonnen we even in het Nederlands, een kleine uitleg over hoe het gesprek zou gaan ong. bij sommige duurt het interview een uur, bij sommige 20 minuten, maar dat ligt eraan hoeveel jij er uitgooit!
Daarna begon het interview echt! Eerst een beetje over jezelf vertellen enzo, wat zijn jou beste eigenschappen,wat zijn je slechte eigenschappen en wat kan je aan die slechte eigenschappen doen! En vragen over of je rookt of je dieren thuis hebt etc, gewoon een beetje algemene informatie en waar je woont/ wat voor een dorp/stad het is! En of je het leuk vind daar! Later kwamen de wat meer serieuzere vragen, Wat verwacht jij van je gastgezin en Wat denk jij dat je gastgezin van jou verwacht! Hoe je om zou gaan met heimwee, of je uberhaupt last hebt van heimwee ( gelukkig heb ik daar echt totaal geen last van)! Aan het eind word er gevraagd naar je voorkeur regio en dingen over het gastgezin, je hebt een lijstje met opties,MAAReven een tip: Sta open voor zoveel mogelijk opties! Er zijn mensen die echt alleen bij een familie willen met twee ouders en kinderen en honden.! Ik heb alleen gezegd dat ik geen gezin wil dat rookt, of een single placement, dus dat je allleen een hostvader of hostmoeder hebt, dat lijkt me echt niet leuk! en ik wil ook niiet in een 'dorm' dat is dat je een hostmoeder hebt, die ook meerdere studenten heeft, dan woon je dus in een soort van campus huis, dat leek me echt niet leuk!

Nou , de volgende blog is acceptatie!

Liefs Meghan

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active