meghaninamerika.reismee.nl

Enthousiaste Amerikanen

Merry X-mas.. een woord dat sinds 11 dagen , ik elkedag hoor. Jep, de amerikanen hier in Minnesota schreeuwen nu al Merry X-mas naar elkaar, thuis, op school en in de winkels. En elke keer sta ik er weer van te kijken. De eerste keer dat iemand het tegen me zei, stond ik ook met een bek vol tanden. Wat zei ze nou? Merry X-mas? Das toch pas over 24 dagen? Ze keken mij dan ook raar aan dat ik Bye zei ipv Merry X-mas.. In de auto naar huis, heeft mijn gastvader me dan ook fijn uitgelegd hoe dat dan allemaal in elkaar zit. Goed , dat probleempje ook weer opgelost. GEwoon vrolijk Merry X-mas zeggen terwijl we net klaar zijn met Thanksgiving, maar goed amerikanen zijn enthousiast over álles, dus we doen maar gewoon lekker mee met alle vrolijkheid!

Zoals ik al zei, Amerikanen zijn vrolijk over werkelijk ALLES. Iemand heeft een nieuw geurtje? GEWELDIG!! Iemand heeft een paar nieuwe schoenen, heel speciaal! En als je iets nieuws hebt of iets bereikt hebt, is de goede oude 'Good for you' altijd van de partij. Nu gebruikte ik dit altijd in NL als sarcastisch, hier is het daadwerlijk Good for you of Good for him of Good for the dog .. Ook zijn ze erg enthousiast als het neerkomt op shoppen. Wij in Nederland, gaan 'effe 'snel boodschappen doen, Mama & ik deden dat toch in een record tempootje van 30 minuten. Als ik hier met mijn gastmoeder boodschappen gaan doen, gaan we ten eerste niet naar de dichtsbijzijnde supermarkt, nee want de zelfde supermarkt 30 minuten verderop is véél beter... ten tweede gaan we eerst even een bak koffie/chocolademelk/thee halen bij de ingebouwde starbucks, en ten derde loop ik 4 a 5 uur later de supermarkt uit , met minimaal 50 plastic tasjes! ( No worries, inmiddels heb ik mijn gastmoeder aangeleerd eigen tassen mee te nemen zodat we niet 50 plastic zakjes hoeven te dragen, maar 3 grote tassen! ). Goed, nadat al deze 50 tasjes in de achterbak geladen zijn, hebben we natuurlijk honger en gaan we lunchen, weer een uur voorbij! En meestal moeten we hier na nog een paar(!!) errands runnen , die ons ook weer 3 uur extra geeft! Dont get me wrong, I love these days maar soms denk ik echt jeeetje , lijkt wel een recordwedstrijd zoveel mogelijk dingen in een dag doen!

Okay, back to alles wat ik gedaan heb de afgelopen tijd! Afgelpen maandag was het Sinterklaas natuurlijk! Toen ik beneden kwam stond er een tasje met een kaartje: 'Happy Cinderclaus from all of us meghan!' Dus dat was harstkke lief van ze, het is een van m'n kerstkadootjes dus een kadootje minder met kerst maar wel super lief van ze dat ze er aan hadden gedacht! Die dag met Allie naar de Mall of America geweest om onze kerstkadootjes te kopen! Daarna even naar de Subway geweest om te lunchen, en toen wilde we toch wel heel graag een Sundae van de McDonalds, want ja.. met -18 buiten heb je toch dringend IJS nodig!Dusgingen we naar de MCdonalds in Apple Valley ( 15 minuutjes van Farmington) omdat we daar toch waren, dus wij bestellen, zei de mevrouw achter de intercom dat de ijsmaker kapot was! Dus wij lachen , hebben wij weer! Gingen we naar de Mc Donalds in farmington, bestellen onze ijsjes, ze nemen onze order en we rijden naar het raam, zegt ze : Sorry , our ice cream maker JUST broke! Nou ik hield het niet meer, hebben wij weer! Dus helaas pindakaas, geen ijs voor ons met -18! Dus toen zijn we maar weer naar huis gegaan en een filmpje gekeken. Savonds was het tijd voor mij om naar de kapper te gaan! De vriendin van een van mijn gastbroers is kapster dus ik , me gastmoeder en gastvader gingen daarheen! Een andere gastbroer en zijn verloofde waren daar al want hun hadden een afspraak voor mij, dus een drukke bende daar! Goed, zon 1.5 uur later was ik dan eindelijk aan de beurt. Angie ( de kapster) vroeg wat ik met mijn haar wilde, dus ik zei nouu ongeveer een paar cm OVER me schouders! Dus ze zei oke oke, nou als je een inch of twee meer doet kan je je haar doneren aan een organisatie die pruiken maakt voor mensen met kanker, ach okee zei ik! Ga der voor! Dus ze knipte het af, en meghan kreeg een kleine paniekaanval, ik denk dat mijn reactie ' OH ... MY....GOD.....MY...HAIR...!!' was hahaha, jaa ik kreeg het wel even spaansbenauwd toen. Máár ik vertrouwde Angie dat ze er wel iets leuks van zou maken! Me gastouders en me gastbroer en zijn verloofde vertrokken om te gaan eten nadat ze het had afgeknipt, en we ( angie & ik) zouden hun dan wel meeten in het restaurant! Na zo'n twee en halfuur in de kappersstoel gezeten te hebben en lekker met Angie gekletst over van alles en nog wat was mijn haar dan eindelijk done! En ik ben er heeeel blij mee! Voor de mensen die niet weten hoe het eruit ziet, er staat een foto op facebook :) ! Dus daarna lekker naar het restaurant gegaan en lekker gegeten en gekletst met iedereen! Was erg gezellig!

De volgende dag , was het begin van een nieuw trimester.Dus opnieuw weer onbekende mensen! En de eerste dag was daarom ook erg moeilijk! Ik had zon leuke mensen in mijn eerste trimester, maarr ik moet zeggen na een paar dagen is dat ook allemaal al beter dus no problemo!

Verder ben ik gisterenavond met mijn andere gastzus Amanda en haar college friends naar de Hollidazzle geweest, een soort lichtjesoptocht in downtown Minneapolis! Dat was echt heel erg leuk! Ze hadden allemaal sprookjes floats en floats van films en van alles! DAt was eerg leuk!

Dat was het weer voor deze maand ongeveer! De holidays komen eraan dus dan komt er weer een blogje!

PS: 21 JUNI STA IK WEER MET BEIDE BENEN IN NEDERLAND. MARK YOUR CALENDARS!

Liefs, Meghan

Reacties

Reacties

stip

...dus niet ff vlug winkelen daar in je tijdelijke nieuwe vaderland...oef, je komt toch hopeloos in de knoei met je tijd, als dat altijd zo lang moet duren...zo voor een keertje lijkt het me wel leuk!
groetjes....oh nee, Merry X-mas !!

mam

Ja lieverd die datum stond natuurlijk al in de agenda: 21 juni voor Glenn's verjaardag maar nu markeren we die 'dik'!! Ben blij dat het goed met je gaat, je kletst me elke zondag weer lekker bij en je ziet er goed uit!!!! Onze kerstboom gisteren alleen versierd, ik miste je enorm en als er dan nog een kerstnummer wordt gedraaid kwam daar toch wel een traantje, maar goed voordat ik het weet is het weer Kerst 2012 en kunnen we weer lekker tutten samen!! Fijne week, Merry X mas love u xxxx

Sandra kuijpers

Hey Meghan,

Heerlijk om al je verhalen te lezen,en zeker voor het thuisfront.Ik weet nog dat Mandy voor twee jaar terug in de zomer 3 weken door Amerika heeft gereisd en dat ze om de paar dagen via hyves ook een. soort reisverslag maakte,ik kan je vertellen daar keken we erg naar uit.Dus ik snap heel goed dat ze er bij jullie thuis ook erg naar uitkijken samen met de skypesessies.En het is voor jouw een ervaring om nooit te vergeten,geniet er met volle teugen van meis. En een very merry christmas

Anja

Echt onwijs leuk je nieuwe kapsel! Haha lekker vroeg zijn ze wel met merry x-mas. Als we het zo gaan spelen kan ik nu al gefeliciteerd worden met mijn verjaardag, en dat duurt ook nog wel eventjes. Heb je al leren snowboarden of skiën? Kan me herinneren dat dat plannetjes waren met die kou daar! Talk to you soon XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active