meghaninamerika.reismee.nl

One month left!

Je leest het goed, nog maar één maand te gaan, om precies te zijn een maand en vier dagen.. Op woensdag 10 augustus word ik om 7:15 op Schiphol verwacht, om vervolgens om 11:15 het vliegtuig in te stappen naar Chicago, in Chicago stappen we over op het vliegtuig naar New Ark(New Jersey) . In New Ark verblijven we tot zaterdag! Donderdag en Vrijdag ga ik met een groep medestudenten New York onveilig maken.We zullen echt alles gaan bekijken wat je moet zien, ground zero, het vrijheidsbeeld, top of the rock, eten bij het Hard Rock Café en natuurlijk mag Times Square niet vergeten worden! Gelukkig is er ook nog tijd om te gaan shoppen, dat mag natuurlijk niet ontbreken! Op zaterdag vlieg ik door naar St Pauls airport in Minneapolis! Om daar mijn gastgezin voor het eerst te ontmoeten! Eng? Nee Spannend? een beetje Leuk? JA!

Ik heb erg veel contact met mijn gastzus Allie en het is fijn om te weten dat zij net zo excited zijn als ik! Zij zelf zijn ook al bezig met de voorbereidingen voor mijn komst, lees: kamer inrichten en spring break plannen

Ik ben natuurlijk ook bezig met de voorbereidingen, al kom ik daar aardig langzaam mee op gang. Ik stel het maar uit om eens een goede packlist te maken, ach ik heb toch nog een maand? ja , dat dacht ik ook in september 2010.. ach , ik ga toch pas over 10 maanden? en nu is het al over een maand. ai! Het visum is in ieder geval al binnen, 29 juni ben ik naar Amsterdam afgereist om het papiertje aan te vragen, het was totaal niet wat ik er van had verwacht, lees: grote hekken,grote uitsmijters, kleine ondervraaghokjes, maffia taferelen. Nee het was erg anders, grote hekken? check grote uitsmijters? check, (al waren ze niet zo groot als ze dachten maar ach.. laat mensen in hun waan) We mochten per 3 het hek binnen, per één mocht je het 'douane' hokje in. Daar stond een Amerikaanse man, die toch wel wat moeite had met mijn achternaam( Mjuejller?) , ik moest door het douane poortje, natuurlijk ging hij af.. het was mijn horloge, kreeg een compliment over mijn mooie horloge ( thanks..) vervolgens liet de man in een poging mijn paspoort terug te geven , drie keer mijn paspoort vallen. Clumsy? Toen mocht ik doorlopen naar buiten, via een omweggetje naar binnen. Ondervraaghokjes? Nee Maffiataferelen? Nee. Ik kwam binnen, en zag een groep TravelActivers lekker praten met elkaar. Oke... Als je aan de beurt was moest je naar loketje 1 of 2.. daar moest je betalen en kreeg je een boekje over rechten of iets dergelijks,daarna mocht je weer gaan zitten en wachten tot ze je omroepten, om naar balie 3 of 4 te gaan. Bij balie 3 of 4 moest je wel geteld 3 vragen beantwoorden. 1. weten je ouders dat je naar amerika gaat? Nee ik ga gewoon zonder toestemming een jaar weg.. 2. waar ga je heen? 3. wat doen je gastouders voor werk?

Na een uur stond ik weer buiten! en een paar dagen later zat mijn paspoort inclusief visum in de bus.

Nu moet ik knoflookbroodjes gaan maken, wat een leven!

Liefs

Meghan

Reacties

Reacties

Papa jack

Knoflook Garlick ??

Jelle

I'm jealous, ik heb nog steeds geen gast gezin (ik word helemaal gek, bij elke bel geluid sprint ik naar de telefoon).
Visum was toch best leuk? Ik vond het wel gezellig.

Meghan

Herkenbaar! Dat deed ik ook! Ik hoop voor je dat er snel een gezin is! Ik vond het visum ook leuk hoor alleen heel anders dan ik gedacht had!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active