meghaninamerika.reismee.nl

New York en Gastgezin

Hallo allemaal,

Woensdag was het dan zo ver, het vertrek was daar. Had die nacht erg weinig geslapen, ik was heel erg nerveus. Sochtends zei papa: Ik heb nog een verrassing voor je: een limo om mee naar schiphol te gaan! Heel erg leuk, dankjewel! Al had ik stiekem wel een beetje een vermoeden( mam, je moet je spullen beter opruimen haha). Op dinsdag avond had ik myn afscheids etentje, en toen ik doei ging zeggen vond ik al een beetje dat Elza en Esther een beetje raar afscheid namen maar ik dacht er niks van. Kom ik woensdag aan op schiphol staan ze daar! Heel erg leuk en lief, dankjewel dames :) :) !

Een hele lange vlucht naar Chicago volgde, man oh man Hannet en Lotte sorry!! Voor myn dramatische gedrag. Huilen, huilen en huilen. Ik wilde het liefst het vliegtuig uitspringen en terug lopen naar Amsterdam/Beuningen. Waar was ik toch aan begonnen spookte door m'n hoofd. Aangekomen in Chicago ging het wel weer, door de immigratie, koffers ophalen en weer inleveren en door naar de terminal voor de volgende vlucht. Deze had iet wat vertraging, niet heel veel maar toch vond ik het vervelend. In het vliegtuig konden we al over New York uitkijken, heel mooi en indrukwekkend. Eenmaal geland in Newark, New Jersey was het koffers ophalen en wachten op de bus naar het hotel, de bus liet wel even op zich wachten , bijna een uur dus we waren aan de late kant in het hotel. Kamers werden ingedeeld, en we hebben awt geswitched onderling, ik deelde een kamer met Lotte,Sharon en Kim! Slapen en de volgende dag, New York,NY!

Donderdag moesten we vroeg beneden zijn, geloof iets van 8uur om te ontbijten, daarna gingen we met de bus naar New York, als eerste gingen we de tourguide meeten bij Central Park, hij heette Gideon en hij was echt heeel grappig, hij had een lightsaber als herkenningspunt, we gingen wandelen door Central Park, hij vertelde allemaal verhalen over John Lennon en allemaal andere dingen. Daarna met de bus door naar South Sea Port om wat te eten , daar hebben we ook iet of wat shoppingtime gekregen maar niet veel. Daarna door naar de Brooklyn Bridge,over de Brooklyn Bridge heengelopen, en daar hadden we de mogelijkheid een ijsje te eten. Daarna gingen we naar SoHo(South Houston) en Chinatown om te shoppen! Niet veel shoppen gedaan want we waren hopeloos opzoek naar de Forever21 die we hadden gezien. Toen gingen we door naar Pasta Lovers voor avondeten, na het eten was het tijd voor Top of the Rock! Wauw! Heel erg indrukwekkend, en heel mooi! Daarna naar de bus en terug naar het hotel, inmiddels was het al zon 10uur savonds, erg lange dag!

Vrijdag zijn we als eerste naar het Statue of Liberty geweest, wat een groot ding. Erg leuk om te zien, en om te horen dat het eigenlijk maar een paar millimeter dik is. Na het vrijheids beeld was het lunchtijd , daarna door naar Ground Zero, al mag ik het niet meer zo noemen, het heet nu World Trade Center. Erg gek om te bedenken dat 10 jaar geleden zoveel mensen dood gegaan zijn daar. We zouden eigenlijk naar St Pauls Chapel waar ik erg naar uitkeek, maar omdat die stomme duitsers( no offense Claudia) te laat waren bij de boot op t eiland van t vrijheidsbeeld , hadden we geen tijd meer om daar heen te gaan, dus we gingen met de subway naar Coney Island, waar ik eigenlijk vrij weinig aan vond maar goed, daarna door naar Hard Rock Café, hamburgers en frietjes, lekker amerikaans, toen hadden we tijd om te gaan shoppen op TimesSquare! Lotte en ik hebben ons heul erg moeten inhouden bij de Sephora maar we hebben ons kunnen inhouden, daarna nog de Forever21 ingegaan en toen was de shoptijd alweer op en tijd om terug naar het hotel te gaan. Want die nacht moesten we vroeg uit de veren om door te vliegen!

Ik moest om 5 uur opstaan en om 8 uur vloog ik naar Chicago, een klein beetje vertraging, een halfuurtje.. Op Chicago moest ik een paar uur wachten maar gelukkig waren er meer die lang moesten wachten dus konden we lekker met z'n alle wachten. toen was het tijd om naar Minneapolis te vliegen, O.M.G Ik heb nog nooit in zo een klein vliegtuig gezeten, 2x2 rijen!! Toen ik de tunnel naar het vliegtuig inliep, dacht ik wel: hell yes, dat ik dit even alleen doe, maar dat voelde ook wel heel eng, de vlucht was extreem kort 50 minuten maar, ik heb een tijdschriftje gelezen(thanks lotte). Toen ik het vliegtuig uitstapte was het wel even raar, want je komt in de gate terecht waar mensen staan te wachten op hun vlucht. Op zoek naar de bordjes bagagge claim, dat was een erg verre loop, bedacht me toen ook, als ik de juiste gate maar vind als k weer terug naar huis moet! Bij de baggage claim aangekomen op zoek naar welke band van de 2000 myn koffertje op zou liggen. Er stonden zon 10 vluchten die vanaf Chicago kwamen , dus daar kwam ik niet veel verder mee. Uiteindelijk gevonden, toen ik er naar toe liep, zag ik drie mensen met een knalroze bord staan en een wel heel erg bekende koffer. Ik had Allie een foto van mijn koffer gestuurd dus ze wist hoe die eruit zag haha, ze hadden hem al van de band afgehaald! Op het bordje stond Welcome Meghan! met glitters! Ik dacht ja, hoe zeg ik nou gedag tegen eigenlijk wildvreemde, maar mn gastmoeder kwam met open armen op me aflopen en gaf me een stevige knuffel, en Allie ook! Steve was er ook bij en die was ook erg enthousiast, daarna werden myn handbagage uit me handen gehaald en hoefde ik niets meer te dragen haha, in de auto naar huis was het gesprek over new york en over nederland, en hier is myn accent echt helemaal het einde.

Zaterdag zijn we ook meteen me koffer gaan uitpakken en naar target om shampoo,deo,tandpasta etc te gaan halen. Ik deel myn badkamer met Allie, dus dat is wel fijn. Savonds naar de County Fair geweest, samen met allie en vrienden van haar. Ze waren erg aardig, maar ze praatte natuurlijk met elkaar over mensen die ze kennen dus dat was een beetje awkward maar ook erg logisch, dat komt allemaal nog wel. Daarna zijn we naar Pizza Hut gegaan voor een lekkere pizza en die hebben we bij een vriendin van Allie opgegeten. Dat was erg gezellig, daarna naar huis , douchen , even facebook enzo checken en slapen! Vandaag uitgeslapen tot 9 uur en smiddags was er een welkoms barbeque georganiseerd voor mij dus dat was erg gezellig, maar ook heel overwelmend dus toen voelde ik me even wat minder want dat is zo chaotisch dat je je toch even alleen voelt in de drukte. Daarna zijn we naar the beach gegaan, wat niet echt een beach is, het is te vergelijken met de berendonck of groene heuvels. was wel gezellig, even rust! Daarna na huis en na al die drukte van de afgelopen 5 dagen zit ik nu even lekker rustig in myn kamer, en zal hier ook ff blijven tot morgenvroeg, echt behoefte aan rust en stilte en even relaxtijd voor mezelf! Morgen zijn try outs maar daar kan ik blijkbaar niet aan mee doen omdat ik te laat ben, en niet ingeschreven ben, dus ik snap ook niet helemaal waarom ik nou 4 weken eerder hier moest zyn. Maar ik kan wel manager worden van het volleybalteam, wat inhoud dat ik gewoon een soort coach ben en af en toe een balletje mee mag slaan, ook prima! Vind het wel heel jammer dat dat niet kan, dat had ik wel leuk gevonden, maar vind het ook rot dat ik gewoon langer in NL had kunnen blijven! Dus morgen ga ik met Karen naar de high school om naar de trainingen te kijken en met decoach te praten en een afspraak te maken om myn vakken te kiezen, ik moet engels en us history verplicht en daarnaast mag ik 3 vakken kiezen! Weet nog niet wat we smiddags gaan doen, ik hoop niet al te veel want ik ben echt kapot van de afgelopen dagen!

Btw: Ik ga in februari naar Mexico want myn gastbroer gaat daar trouwen! En voor springbreak word het waarschynlyk geen Florida maar misschien gaan we naar California instead omdat daar een oom en tante wonen waar we dan kunnen blijven! WE zien het allemaal wel!

Tot de volgende blog!

Liefs,
Meghan

Reacties

Reacties

Marloes

Leukkkk, wij hadden ook gideon haha
Wel weird dat je geen try-outs kunt doen.. kun je niet iets regelen met de school? dat je ze toch nog kan doen?
Moet zelf nog naar mn school toe en mn vakken kiezen, heb geen idee wat wel en niet verplicht is. Hoop als enige dat ik geen wiskunde hoef haha ;p
Heb je uiteindelijk nog wat gekocht in New york?
Wel ugly trouwens dat jullie niet naar st.pauls chapel konden. Vond dat zelf wel indrukwekkend maar konden we maar 5 minuutjes blijven ofzo, had van mij wel wat langer gekomen. Bij ons waren die Duitsers ook non-stop telaat, en sommige waren echt weiiiirdd.
Nouja have fun het eerste weekje in amerika!
xxx

P

Zusje ik ben gewoon trots op je!!!

Selina

Aaah klinkt helemaal super Meghan! Ik weet van je heimwee, maar dat komt allemaal goed!! Ze vinden mijn accent ook echt helemaal geweldig. Blijkbaar horen wij dat zelf niet haha. Tot morgen op skype =D

Mom

Hallo schat, wat een avontuur al en we hebben natuurlijk ook niet echt 'rustige'dagen gehad!! Maar alles komt goed en je gaat er een te gek jaar van maken!!
Love u!!!!

Anja

Beter ga je even een hartig woordje spreken met de coach en laat je hem kennismaken met een Nederlands temperamentje "ik wil en ik zal" haha zodat je ook mag volleyballen! Hahaha. Wie weet komt er wel wat uitgerold. Hoe bevalt je kamer? Heel de koffer al op zijn kop gegooid en (uiteraard) alles ook weer netjes opgeborgen? Zal ook wel weer bloedheet zijn daar!

Liefs

G to the Lenn

Na alle moeilijke dagen zullen er vast mooie avonturen op de planning staan. Blijf positief denken dan komt alles goed! Ik ben trots op je en hou het vol!

X

Anne

Ohh Meghan dat klinkt allemaal super leuk! Je gooit er ook lekker veel van je sarcasme in, ik heb me op sommige stukken echt rot gelachen, haha! (Ik had ook even alle andere verhalen gelezen). Echt super leuk dat ze je stonden op te wachten met al de koffer in de handen en een bord met 'Welcome Meghan'!, zo te horen was New York ook helemaal geslaagd. Wel vreemd dat je je nu al niet meer kunt inschrijven voor de try-outs, dan is de inschrijving wel héél vroeg begonnen zeg! Maar ik hoop dat je toch nog wat kunt regelen! Ik ben benieuwd wat voor vakken je gaat kiezen, je moet ook wat foto's posten van de school en van het huis! (ik ga zo kijken of je dat niet toevallig al gedaan hebt). Héél veel plezier de komende tijd! Ik hou je blog in de gaten (maar ik ben geen stalker..)

Liefs, Anne

Jelle

Echt super leuk om te lezen! Alleen van die try-outs is wat minder, maar de coach een keer lief aankijken moet wel helpen toch? Ach je kan het proberen! En dat opwachten door je gastgezin is natuurlijk wel ideaal, ik hoop dat ze dat bij mij ook doen.

Succes!

Papa

Lieve schat
Wat een leuk en mooi verhaal, kan nu ook zonde loep de tekst lezen en dat is een hele verbetering.
Speel maar even de harde sportvrouw en neem geen genoegen met minder dus DOEN.
Was bij PSV geweest en na de oogoperatie een hele gewaarwording aan de overkant van het speel veld zaten ook mensen !!
Nou schat GENIETEN

En xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Opa en Oma

Lieve meghan net je reis verslag gelezen, dat was een lange vlucht,Het zal even moeten wennen want daar gaat alles anders denk ik als thuis .maar dat daar ben je vlug aan gewent. wij wensen je een fijne tijd toe en geniet er van. Dikke kus opa en Oma.

claudia

Hey zusje!

Zo dat leest effe lekker weg, je schrijft leuk! Fijn om te horen dat ze je warm welkom hebben gegeven ,dat gaat helemaal goed komen..
Ga lekker genieten en go for it girl!

XXXXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active