meghaninamerika.reismee.nl

First week in MN

Hallo allemaal,

Poeh, wat een week. Misschien wel de langste week die ik ooit heb gehad. Na een erg goeie start het eerste weekend, was de maandag een zware tegenvaller. Het leven van mijn gastouders gaat natuurlijk ook gewoon door, en dingen als werk etc moesten gebeuren, mijn gastzus had tryouts dus die was er ook niet, sport verhaal is een raar verhaal, weet niet helemaal hoe het nou allemaal zit maar ik heb er wel vrede mee nu, als ik geen sport op school ga doen is er een Curves in het stadje 5 minuten hier vandaan, en dan ga ik daar lekker workouts doen! Ik ben trouwens hier ook af gevallen.

Ik hoor je brein kraken over hoe dat nou kan in het land van dikke hamburgers , friet en veel junkfood. Nou, de eerste avond was geen avondeten, tweede avond ook niet. Ze eten hier dus vaak smiddags warm , of een subway van een halve meter. Dus geen avond eten, nou moet ik zeggen dat ik ook niet echt trek in iets had. Op maandag aten we pizza, wat een totaal nieuwe ervaring voor me was, je gaat naar een pizza tent en zegt wat voor een soort pizza je wilt,die maken ze dan ,maar ze bakken hem niet af. ze geven de pizza in verse staat aan je mee, en dan kan je hem thuis zelf afbakken! Echt awesome, en de pizza was nog super lekker ook nog, ook al lachen ze hier wel een beetje om mij, omdat ik gewoon tomaat kaas en een beetje ananas op me pizza wil, en niet de halve grocery store. Verder hadden we dinsdag spaghetti chicken alfredo, erg lekker , toch niet zoveel van op want het is hier op een of andere manier altijd machtig. Op woensdag kwam mijn schrik, s'ochtends werd mij verteld dat we Ham als avond eten zouden eten. Ham? Dacht ik, wat moet ik nou met ham anders dan voor een tosti? Toen we s'avonds gingen eten lag er gewoon een varken voor me neus, poten er nog aan.Gross! No thank you, ik heb geen honger meer. Ik drink hier ook veel water want dat komt uit de machine uit de ijskast en dat vind ik leuk om te doen dus ....

Verder ontzettend veel last gehad van heimwee de afgelopen week, ik was vaak smiddags alleen en als je alleen bent dan ga je na denken over wat er thuis allemaal is en dat soort dingen. Had doen besloten om naar huis te gaan, ik zag het echt niet meer zitten allemaal hier. Veel gepraat hierover met de gastfamilie hier en ook met m'n ouders. Toen ik eindelijk de knoop door had gehakt, waren er ontzettend veel mensen die me even op de feiten hebben gedrukt en me weer even duidelijk maakte hoe graag ik dit ook alweer wilde. Dus ik heb besloten hier te blijven, en zoals ik me nu voel, blijf ik het hele jaar. Maar ik bekijk het van dag tot dag!

Vandaag was een erg leuke dag, ben met mijn hostvader de hele dag op pad geweest, we moesten mijn laptop naar NL versturen , want ja dat stomme ding heeft besloten niet meer aan te gaan, eerst wilde we hemhier laten maken maar dat kost 300 dollars, way too much! Dus besloten we hem op te sturen naar NL, dat zou namelijk goedkoper zijn, wij naar FedEx , verteld het mannetje leuk dat dat dan 218 dollar word. Excuse me, laat maar gozer! Vervolgens naar de PostOffice , daar kostte het 58 dollars, Bingo! Laptop onderweg naar Wijchen! Toen we terug kwamen van onze toch die ons zon 5uur heeft gekost, (we zijn ook ff naar walmart,tmobile,target etc geweest) heb ik even gechilld op me kamer, want ik was erg moe van het inde auto, uit de auto etc! Toen kwam Karen naar me toe over myn schoolpapieren, my oh my! Wat een pakket, heb een boekje gekregen van zo een centimeter dik met alleeen maar vakkeuzes. Ik kan echt van alles kiezen! Te veel om uit tekiezen! Ik word een senior, so thats nice! Weet alleen niet of ik graduation mag doen, prob not! Maar ik moet dus engels, us history en BIOLOGIE! Oh oh oh, ik hoor meneer de Bok alweer schreeuwen dat ik nooit iets met bio moet gaan doen.. anyways daarnaast mag ik nog tons of electives kiezen, iets van 15 in totaal dus ik mocht nog 12 vakken uitkiezen, je hebt 5 vakken per tri.(mester) Ik heb een paar moeilijkere gekozen en sommige wat meer fun vakken.

Ik heb Economics gekozen( ja mam,ik denk aan me vervolgopleiding!) , Entrepreneurship, how to manage ur own business(ja pap, ik denk ook aan jou), Spaans(claudia, kunnen we nog eens beppen in t spaans, naast engels,duits en nederlands haha) Ceramics, potjes maken zoals je op kinderfeestjes deed maar dan voor school. Photography, heel veel zin in dit vak, je leert van alles over fotos maken etc. Humanities, een soort kunst algemeen maar dan in een nuttige vorm ofzo. Lets eat, simpel: lekkah koken. Desktop Publishing , how to make a magazine/event flyer etc. en Accounting ( ja perrin moet wel weten waar je het straks allemaal over gaat hebben!) Als het goed is krijg ik 5 van deze vakken het eerste trimester, daarna weer 5 andere en daarna weer 5 andere! Hopen dat er genoeg plek is zodat ik alle klassen kan krijgen

Na het invullen van schoolpapieren , gave we hier thuis een bonfire, wat vrienden van mn gastouders kwamen langs en dat was erg gezellig, lieve mensen en heeeel erg geinterreseerd in NL. Daarna rond elven, kwam Allie mijn kamer binnen om gewoon even te kletsen, dus we hebben zon twee uur gekletst, dat was erg fijn en gezellig. Hopen dat dat vaker nog gaat gebeuren!

Nou voor de mensen die al wakker zijn, goeiemorgen en een fijn weekend! Ik ga pitte nu haha! Het is 1:35 am!

Liefs,

Meghan

Reacties

Reacties

claudia

Lieve meghan!

Wat goed dat je je avontuur toch de kans gaat geven!
Ben trots op je! Na zon heftige eerste week kan het alleen maar beter worden!
Ben benieuwd hoe het gaat straks op school!

Een hele dikke kus xxx ook van abby xxx

remco

Heeeee megzz,

Dat had je me nog niet verteld!
Je bent echt goed!

xxxxxx x

Melanie

Heey Meghan!
Ontzettend dapper hoor dat je toch hebt besloten om te blijven. Je komt er vast wel doorheen ;) Over 3 dagen ben ik er ook eindelijk! Ik heb er echt heel veel zin in en we moeten dan maar gelijk eens afspreken inderdaad, want dan ken je toch nog iemand uit de omgeving :)

xx Melanie

Papa

Lieve schat het doet me goed te lezen dat het de goede kant opgaat, je weet jij happy, ikke happy !
Ik ga vast een uitgever zoeken die je verhalen en ervaringen gaat uitgeven, ik zie daar wel brood in ( mogelijk iets voor op school als project)
Nou vandaag hier super weer en hopen dat het nog een beetje blijft duren. Lieve schat rustig aan en duim omhoog en laat die Yanks maar eens zien wat je allemaal in je mars hebt

Corinne

Hoi Meghan,

Kei goed van je dat je de eerste week "overleefd" heb.
Je mag ontzettend trots op je eigen zijn. Hopelijk ga je het Amerikaans eten nog waarderen. Ik kijk nu al uit na je volgende verhaal.

Groetjes Corinne

Anne

Hee Meghan!

Ik vind het echt super goed en knap van je dat je hier toch mee doorgaat. Ik hoop echt dat je het meest geweldige jaar daar in Amerika gaat beleven en dat je geen spijt zult krijgen van je beslissing om te blijven. Al lijkt me dat zeer stug! Je moet weten dat we allemaal achter je staan en wanneer je een keer je frustraties moet uiten mag je best even in een 'all-caps-rage' je gedachten verwoorden in een email o.i.d. :D!
Wel apart van het eten eigenlijk, want ik dacht dat ze net zoals in Nederland gewoon 's avonds aten (wat films niet allemaal met je beeld van andere culturen doen).

Nog heeeeeel veel plezier in de vakantie en een exciting time toegewenst op school! :D de vakken die je hebt gekozen klinken awesome, zeker dat entrepreneur blablabla, dat klinkt zo professioneel xD

ADIOS

Hellen

Lieve schat, het waren heftige dagen maar ben 'so thrilled' om letterlijk te zien via skype dat het beter met je gaat en dat je je draai gaat vinden!! We zijn supertrots op je (maar dat wist je toch al!) en nogmaals het is jouw jaar and make it a super year!! Love u xx

Marije S

Hee Meghan, aller eerst; wat leuk geschreven jou blog! En wat een gave vakken mag je gaan volgen zeg.. veel beter dan hier haha! Enne Biologie.... are u suuuure???! moest wel even lachen om die De Bok opmerking. Ondanks de tegenslag, knap dat je blijft hoor! Het zal vast even wennen zijn maar je wilde dit al zo lang! Je gaat het vast naar je zin hebben. geniet ervan! x Marije

Monique (mama van Lotte)

Hi Meghan! Super dat je de moed toch weer hebt opgepakt, wat schrokken we toen we jouw bericht op Facebook zagen! Nu schouders eronder en vooruit kijken, het wordt echt een onvergetelijke ervaring en straks ben je supertrots op je zelf dat je hebt doorgezet. Ga ervan genieten!
@Hellen: hadden we kunnen bedenken dat het zo'n heftige week zou worden? We waren gewaarschuwd, maar dit had ik toch niet verwacht! Ben blij dat het met onze meiden nu beter gaat!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active