meghaninamerika.reismee.nl

Realiteit, Positiviteit en Domme vragen

Hallo allemaal,

Na bijna drie maanden hier te wonen, beginnen steeds meer dingen op te vallen over amerika. Dingen die ik in het begin helemaal niet zag.In het begin is alles leuk en super, je ziet alleen de leuke dingen, maar nu begin ik toch steeds meer dingen te zien die me erg sad maken. Niet zozeer over mijn leven en mijn gevoelens, maar dingen die gebeuren. ALs mensen me vroegen, pesten ze daar nou echt zo erg als in de films? Dan zei ik, pesten? nee joh! echt niet. Vandaag zat ik in de schoolbus naar huis, en hij was echt packed, dus ik ben maar gewoon naast een meisje vooraan gaan zitten. Na 10 minuten gereden te hebben, begint ze ineen keer te praten, ze zei dat ik de volgende keer misschien maar niet naast haar moest gaan zitten, want ze gooien altijd pennen en eten na haar. Jeetje , ik schrok ervan. Ik geloofde haar niet helemaal, want ik had helemaal geen pennen zien rond vliegen of eten. Ze wees naar de grond, en werkelijk de hele grond onder ons was vol met pennen en voedsel. Ik vroeg haar waarom ze dat dan deden , lees: dit meisje ziet er gewoon uit als elk normaal meisje dus ik snapte het niet. Ze vertelde me dat ze 5.5 jaar in Duitsland had gewoont en dat ze haar kind van Hitler noemen en een nazi. Wauw. My mind was blown, ik vond het zo erg en zo zielig voor dat meisje dat ze die dingen genoemd worden. Ze vertelde ook dat ze haar lunch inderdaad in the restrooms hout. Bah, dat is het enige woord dat ik er voor heb. Dit moest ik gewoon eventjes kwijt hier, want niet alles is hier koek en ei, en er zijn echt mensen hier die hun leven hebben genomen omdat er mensen zijn die pennen en eten naar meisjes in schoolbussen gooien. Ik weet ook dat ik hier niks aan kan veranderen. Maar als mensen me vragen , hoe is het daar, in het perfecte amerika? Dan antwoord ik: Great!! En dan zeggen de meeste, ik ben echt jaloers! Terwijl er ook zo onwijs veel mensen/jongeren hier zijn die jaloers zijn dat wij na dit jaar weer terug naar huis kunnen, weg van hier. Dit is een aardig depressieve blog aan het worden, maar zoals misschien de meeste wel weten kan ik gewoon heel erg slecht tegen dit soort gedrag. Dus dit moest gewoon even out there worden geplaatst.

Nu even een enorme switch naar positivity, want life is good in minnesota. Sommige mensen vragen me, zou je liever in een andere staat geplaatst zijn? NEE. Met een volle 100% nee. Ik hou nu al van Minnesota, de mensen zijn 'Minnesota Nice', ze staan open voor je en mensen waarvan je weet dat ze altijd achter je staan. Ja okee, die -30 en 1 a 2 meter sneeuw prefer ik nou niet helemaal, maar geweldig is het wel. Als ik denk aan alle opportunities die ik ga krijgen in de winter hier, ik kijk er naar uit! ik ben er echt excited voor inmiddels. Zo gaan we ijsvissen, heul veul schaatsen ( jaja.. dat wordt lachen, ik kan totaal niet schaatsen) ijshockeyen ( dit wordt een disaster) een fort bouwen van sneeuw, natuurlijk komt kerstmis eraan!! Dat gaat echt groots worden, de hele familie komt hier langs, wss heb ik nog nooit zoveel mensen bij elkaar gezien voor kerst, leuk leuk! En natuurlijk harstikke leuk, elke ochtend met een bladblazer met warme lucht de sneeuw weg blazen, of als het te hoog is weg scheppen! YAY! Nee, dat wordt niet leuk maar ach, we krijgen never nooit een winter als deze in Nederland!

Verder MOET ik gewoon even alle domme vragen opsommen, want jeetje van sommige sla ik stijl achterover!

  • Hebben jullie daar vliegvelden?
    Nee, ik ben hier komen lopen......
  • Dus.. je komt uit nederland... dat is in azie toch?
  • Ohh.. dus in de EU hoef je niet echt je paspoort te laten zien als je de grens over gaat? Dus je kan gewoon naar Australie zonder problemen?
  • Hebben jullie Target? No... Hoe overleven jullie?!?!?! Ja, alles draait om Target
  • Hebben jullie magnetrons?
  • Hebben jullie autos?
  • Hebben jullie negers?
  • Zijn al onze liedjes vertaald in het Hollandish?


Er zijn zoveel dingen die ik soms eventjes niet begrijp! Als laatste wil ik mijn blog afsluiten met een verhaal van een Braziliaanse exchange student in Nederland, en ik vind hem zo geweldig dat ik hem gewoon even lekker overal post! Want het is echt helemaal waar!

How do you know what is a dream if you never accomplished one? How do you know what is an adventure if you never took part in one? How do you know what is anguish if you never said goodbye to your family and friends with your eyes full of tears? How do you know what is being desperate, if you never arrived in a place alone and could not understand a word of what everyone ...else was saying? How do you know what is diversity if you never lived under the same roof with people from all over the world? How do you know what is tolerance, if you never had to get used to something different even if you didn’t like it. How do you know what is autonomy, if you never had the chance to decide something by yourself? How do you know what it means to grow up, if you never stopped being a child to start a new course? How do you know what is to be helpless, if you never wanted to hug someone and had a computer screen to prevent you from doing it? How do you know what is distance, if you never, looking at a map, said “I am so far away”? How do you know what is a language, if you never had to learn one to make friends? How do you know what is patriotism, if you never shouted “ I love my country” holding a flag in your hands? How do you know what is the true reality, if you never had the chance to see a lot of them to make one. How do you know what is an opportunity, if you never caught one? How do you know what is pride, if you never experienced it for yourself at realizing how much you have accomplished? How do you know what is to seize the day, if you never saw the time running so fast? How do you know what is a friend, if the circumstances never showed you the true ones. How do you know what is a family, if you never had one that supported you unconditionally? How do you know what are borders, if you never crossed yours, to see what there was on the other side? How do you know what is imagination, if you never thought about the moment when you would go back home? How do you know the world, if you have never been an exchange student?

Love from the land of 10.000 lakes,

Meghan

Reacties

Reacties

Paula @ Alabama

Omygod ik ben ook echt in shock over dat meisje. Ik vind het zo zielig! Ik kan niet begrijpen hoe mensen iemand zoiets kunnen aandoen..
Verder heb ik hetzelfde. Ik begin nu ook de niet-leuke dingen te zien. Bijvoorbeeld veel regels op school die ik echt bizar vind!
Over die vragen: Ik heb ook de neger-vraag gekregen en ook over de magnetrons! Haha gekke mensen hier in Amerika, als ze maar alles over zichzelf weten is het genoeg haha!
Heel veel plezier lieve Meghan! Ik ben ontzettend blij dat je na (tijdens) New York gewoon hebt doorgezet en je het nu naar je zin hebt!
Liefs vanuit Alabama, Paula!

Daddy Cool

Lieve schat, het is weer een heel verhaal met inderdaad negatieve en vooral positieve zaken.
Ik begin toch wel te begrijpen waarom er zo nu en dan een aantal van de leerlingen neergeknald worden als het verhaal is zoals dat meisjes zegt.
pesten is een zeer slechte zaak en zegt een heleboel over het karakter van de "mensen" die dit doen.
Maar schat blijf lekker naast dit meisje zitten en als ze jou pesten ben ik zo daar om je te helpen

Kusjes en ben zo trots op je

mam

Jeetje kind wat een verhaal over je bustrip, je zou die pesters de nek omdraaien!! Geen wonder dat je af en toe op het nieuws verhalen hoort van rondschietende mafkezen!!Dus je bent echt al een beetje een Minnesota girl!! De feestdagen en de behoorlijke winter zijn in aantocht, leuk en spannend toch om nieuwe dingen te gaan ondernemen en mee te maken want het is een cliche maar time flies!! Wij zullen de feestdagen vast anders beleven want jij bent de missing link maar goed daar zullen we even doorheen moeten haha!! Ik blijf zeggen het is jouw jaar, pakken ze je niet meer af !! love u xx

mam

xx

Lydia in california

Hahahah die vragen.. echt de raarste dingen! ik heb al op ze minst 3 keer de vraag gekregen: Is holland near the netherlands? ehh it's the same.. What?! Really!?

En dat pesten is indd echt erg! Het klopt dat je nu pas andere dingen begint te realiseren.
En jij gaat waarschijnlijkk heeeel veel snow vrij krijgen deze winter, dat is dan wel supercool!

stip

Hi Meghan, met alle verhalen en het leuke filmpje krijgen we steeds meer een beeld van "jouw Amerika-jaar"....de boventoon is "great"....maar in en in triest hoe zo'n meisje gepest wordt...het doet haar beslist goed dat jij gewoon naast haar zit...dat is dan weer fijn. En die domme vragen...haha...laat ze maar denken dat wij een "achtergebleven gebied" zijn...vangen we wellicht nog wat ontwikkelingspremie uit de grote Amerikaanse subsidiepot. Lieve Meghan, we wensen je veel warmte toe om de koude te boven te blijven....en blijf genieten van alle mooie ervaringen die dit jaar je brengt!!
xx stip&co

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active